کنترل کردن طراحی سرگرمی زیباترین اینستاگرام

کنترل کردن: طراحی سرگرمی زیباترین اینستاگرام عروس اینستاگرام سرگرمی چه خبر از کجا ؟ باور میکنی یا نه ؟

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی دروغ‌های بزرگ خودروسازان

    از آخرهای قرن نوزدهم که خودروسازان تولید ماشین را در آمریکا شروع کرده‌اند، کوتاهی در پرسشها ایمنی موجب جراحت‌های شدید و فوت هزاران نفر شده است است.

    دروغ‌های بزرگ خودروسازان

    دروغ های بزرگ خودروسازان

    عبارات مهم : ماشین

    از آخرهای قرن نوزدهم که خودروسازان تولید ماشین را در آمریکا شروع کرده اند، کوتاهی در پرسشها ایمنی موجب جراحت های شدید و فوت هزاران نفر شده است است.

    دنیای اقتصادنوشت: این در شرایطی است که بعضی تولید کنندگان با پنهان کردن ایراد محصولات خود و همچنین بیانیه های دروغ و گمراه کننده بسیاری از رانندگان را به کام فوت کشانده اند. به عنوان مثال هیوندای و کیا درمورد بهره وری خودروهای مدل سال های 2013-2011 به مشتریان دروغ گفته اند یا رسوایی فورد پینتو در دهه 1970 یکی از بدترین رویدادهای مربوط به ایمنی محسوب می شود.

    دروغ‌های بزرگ خودروسازان

    در طول تاریخ در تمامی صنایع دنیا دروغ هایی به مشتریان گفته شده است است و صنعت ماشین نیز از این قاعده مستثنی نیست. ولی حقیقت هیچ گاه پشت ابر نمی ماند. زمانی که یک فروشنده یا فردی آشنا دروغ می گوید، می توان آن را نادیده گرفت یا از او توضیح نخواست. ولی زمانی که سخنگوی یک شرکت دروغ می گوید، پیامدهای بدی خواهد داشت. درمورد شرکت های خودروساز، بیانیه های دروغ و گمراه کننده منجر به فوت مردم می شود.

    از آخرهای قرن نوزدهم که خودروسازان تولید ماشین را در آمریکا شروع کرده اند، کوتاهی در پرسشها ایمنی موجب جراحت های شدید و فوت هزاران نفر شده است هست. همچنین شاهد تقلب در بهره وری سوخت و دیگر بیانات نادرست راجع به عملکرد بهتر خودروها بوده ایم. «گروه اقتصاد بین الملل» روزنامه «دنیای اقتصاد» هفت دروغ بزرگ تاریخی خودروسازان را مورد بررسی قرار می دهد:

    از آخرهای قرن نوزدهم که خودروسازان تولید ماشین را در آمریکا شروع کرده‌اند، کوتاهی در پرسشها ایمنی موجب جراحت‌های شدید و فوت هزاران نفر شده است است.

    1- بهره وری سوخت افسانه ای هیوندای و کیا

    اگر خودروسازان راجع به بهره وری سوخت خودروهای ارزش اغراق کنند، مصرف کنندگان در مدت وقت عمر ماشین هزینه های زیاد از انتظاری را جهت بنزین خواهند پرداخت. هیوندای و کیا در مورد بهره وری خودروهای مدل سال های 2013-2011 به مشتریان دروغ گفته اند. این دو خودروساز کره ای به دروغ اعلام کردند قیمت بهره وری 2/ 1 میلیون دستگاه خودروی خود را تا 2-1 مایل بر گالن زیاد کردن داده اند. در نتیجه این دروغگویی، هیوندای و کیا در سال 2014 مبلغ 100 میلیون دلار جریمه شدند.

    2- فورد: پینتو شما را نمی کشد

    دروغ‌های بزرگ خودروسازان

    زمانی که خودروسازان خودرویی را جهت فروش عرضه می کنند، فرض بر این است که نکات ایمنی در آنها رعایت شده است هست، ولی طی سال ها شاهد بی توجهی به زندگی انسان ها بوده ایم. «رسوایی فورد پینتو» در دهه 1970 یکی از بدترین رویدادهای مربوط به ایمنی محسوب می شود. براساس تحقیقاتی که از سوی نشریه مادر جونز انتشار یافته هست، مهندسان فورد طی آزمایش های قبل از تولید متوجه یک نقص مرگبار در مخزن سوخت این ماشین شدند. ولی فورد به جای اینکه راهی جهت برطرف کردن این نقص پیدا کند، این ماشین را روانه بازار کرد.

    در اثر این نقص درپی وارد شدن ضربات شدید به قسمت عقب، این خودروها آتش می گرفتند و دست کم 900 نفر به طور وحشتناکی جان باختند. بعد از تصادفی که منجر به فوت سه نوجوان شد، مدیران فورد با اتهام جنایی رو به رو شدند. در یکی از این محاکمه ها، مساله هولناکی فاش شد: اسناد فورد نشان داد این شرکت به جای فراخوان این خودروها، تصمیم گرفته است به خانواده قربانیان غرامت پرداخت کند. این مساله را دروغ یا هرچیز دیگر بنامیم، غیرقابل بخشش است.

    از آخرهای قرن نوزدهم که خودروسازان تولید ماشین را در آمریکا شروع کرده‌اند، کوتاهی در پرسشها ایمنی موجب جراحت‌های شدید و فوت هزاران نفر شده است است.

    3- فولکس واگن: موتورهای دیزلی پاک هستند

    طی سال ها فولکس واگن تلاش کرده است عملکرد خودروهای خود را حفظ و همزمان آنها را طوری طراحی کند که مطابق با استانداردهای بهره وری سوخت باشند؛ بنابراین یک سیستم دیزلی را طراحی و ادعا کرد که با اکثر موتورهای بهره ور مسابقه خواهد کرد. براساس گزارش نشریه آمریکن پروسپکت، این «دیزلی های پاک» مردم را تا جایی فریب داد که خودروی دیزلی جتا تی دی آی برنده جایزه «خودروی سبز» سال 2009 شد. ولی بعدا مشخص شد که مهندسی پیچیده، شاهکار فولکس واگن نبوده است و این خودروساز از ابزار تقلب استفاده کرده هست. در آزمایش هایی که از سوی شورای بین المللی حمل و نقل پاک انجام شد، این موتورهای دیزلی 30 تا 40 برابر زیاد از حد مجاز گازهای آلاینده منتشر کردند. از آن وقت به بعد، فولکس واگن در سراسر دنیا در حدود 25 میلیارد دلار جریمه شده است است و رسوایی های مربوط به «دیزل گیت» همچنان ادامه دارد.

    دروغ‌های بزرگ خودروسازان

    4- تویوتا: درشتاب ناخواسته، رانندگان مقصرند

    تویوتا سال ها ادعا کرده است که شتاب ناخواسته ای که در خودروهای این شرکت روی می دهد به علت اشتباه رانندگان هست. ولی در تمام مدتی که مردم در سراسر دنیا در اثر تصادفات ناشی از شتاب ناخواسته جان می باختند، تویوتا می دانست که این شتاب ناخواسته از طراحی نادرست ناشی می شود. این مسئله در سال 2009 و در پی فوت یک نظامی و سه همراه او در ایالت کالیفرنیا به اوج خود رسید. بعد از این حادثه، بازرسان دریافتند که تویوتا تلاش کرده است بدون مطلع کردن مقامات این مسئله را برطرف کند. این فریبکاری موجب شد وزارت دادگستری آمریکا تویوتا را مبلغ 2/ 1 میلیارد دلار جریمه کند. علاوه بر این، تویوتا با 400 مورد شکایت به علت جرح مواجه شد و در نهایت مجبور شد جهت جبران این دروغ آشکار میلیون ها دستگاه ماشین را فراخوان کند.

    5- جنرال موتورز: سوئیچ استارت مسئله ندارد

    همان دروغی را که فورد درمورد خودروی پینتو گفت، جنرال موتورز راجع به سوئیچ استارت خودروهایش گفت. بعد از تحقیقاتی که از سوی کنگره و سپس پریت بارارا، دادستان آمریکا، صورت گرفت، مشخص شد مهندسان جنرال موتورز از سال 2004 (و حتی زودتر) از نقص سیستم سوئیچ استارت مطلع بودند. از سال 2004 تا زمانی که جنرال موتورز میلیون ها ماشین را فراخوان کرد، دست کم 124 نفر در اثر صدمات ناشی از خودروهای معیوب جان باختند. ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز نسل قبلی کارکنان را مقصر این ماجرا دانست و ده ها نفر را اخراج کرد. این خودروساز آمریکایی همچنین مبلغ 900 میلیون دلار جریمه شد و مبلغ 545 میلیون دلار نیز جهت پرداخت غرامت به خانواده قربانیان کنار گذاشت.

    6- برف پاک کن را ما اختراع کردیم

    در دهه 1960 یک مخترع آمریکایی به نام باب کرنز برف پاک کن دوتایی متناوب را اختراع کرد که به خودی خود حرکت می کرد و متوقف می شد. فورد موتور کرنز را استخدام کرد و از او خواست ساخت این وسیله را به مهندسان آموزش دهد. زمانی که آنها توانستند این برف پاک کن را تولید کنند، کرنز را اخراج کردند و گفتند این شرکت از برف پاک کن دیگری استفاده می کند. کمی بعد، فورد از همان برف پاک کن در یکی از مدل های خود استفاده کرد و این مساله سرآغاز چند دهه مبارزه شد. کرنز آخر در دهه 1990 در این مبارزه پیروز شد. او بعد از شکست فورد در دادگاه، از دیگر خودروسازانی که از برف پاک کن او استفاده کرده بودند شکایت کرد. ولی آنها هم مانند فورد ادعا کردند خودشان این برف پاک کن را اختراع کرده اند، ادعایی که هیات منصفه دروغ دانست.

    7- دروغ فورد راجع به گیربکس اتوماتیک

    فورد که در دهه 1970 با رسوایی پینتو دست به گریبان بود، در سال 1980 با رسوایی دیگری رو به رو شد. این رسوایی به گیربکس اتوماتیک مربوط بود. نقص این گیربکس موجب می شد خودروهای فورد در هنگام پارک به حرکت درآیند و درنتیجه بیش از 20 نفر کشته شدند. این بار هم تحقیقات نشریه مادر جونز نشان داد فورد از اوایل دهه 1970 از این نقص مطلع بوده هست. این تحقیقات نشان داد هزینه تعمیر این خودروها جهت فورد 3 سنت به ازای هر ماشین هست. ولی فورد به جای برطرف کردن این نقص، یک دهه به مردم دروغ گفت و موجب مجروح شدن و فوت افراد بسیاری شد.

    واژه های کلیدی: ماشین | میلیون | تویوتا | 100 میلیون | خودروسازان | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار